


Snö och blåst när jag gick till jobbet idag, för första gången på jättelänge. Inte att det var snö och blåst, utan att jag gick till jobbet. Vete sjutton när jag gjorde det senast.
Det var inte plogat på många ställen, de större gatorna förstås, men inga trottoarer eller gång-/cykelvägar, så det blev en del pulsande. Inte så kallt som jag trodde heller så jag blev väldigt varm, dröjde inte jättelänge innan vantarna åkte av.
Som vanligt hade kommunen inte skottat trappan vid huvudentrén på jobbet så en kollega fick göra det innan vi öppnade och eftersom det fortsatte att snöa mest hela dagen så var jag ute senare på dagen och tog en omgång till, plus att jag grusade.
Trodde nästan att jag skulle behöva gå hem från jobbet också, men det gick bra att få ut bilen så jag blev hämtad av maken. Men det blev ingen leverans av böcker till den av mina boktanter som jag hade lovat, hon får böckerna i morgon i stället, vilket hon tyckte var helt okej.
Hemma blev det inte plogat förrän på kvällen eftersom våra parkeringar och vägar mellan husen inte är så högt prioriterade.