Korrektur i retur

Korrekturläsning efter 812 ändringar…

Jag: ”Är du nöjd med alla ändringar?”
Författaren: ”Ja nu är jag helt nöjd.”
Jag: ”Då skickar jag in det till förlaget.”
Författaren: ”Ja gör det.”

Två minuter senare

Jag: ”Nu har jag skickat in manuset till förlaget.”
Författaren: ”Åh va bra, tack för allt jobb du lagt ner.”

Fem minuter senare

Författaren: ”Jag är inte nöjd med ’x’, ändra det till ’y’.”

🙄🙄🙄