Mera snö

Det fortsatte att snöa i natt så det var ännu mer snö än när jag gick till jobbet igår morse. Fortfarande inte plogat på trottoarerna, men gång-/cykelvägarna var plogade så gott som hela vägen.

Blev positivt överraskad när jag kom fram till jobbet och såg att det inte bara var skottat på entrétrappan utan även ordentligt grusat. Och det redan strax efter kl 8. Det hjälpte alltså med felanmälan jag gjorde igår. Men tröttsamt att vi alltid ska behöva felanmäla för att få det gjort.

Lyssnar förresten på ljudbok när jag går till jobbet, just nu är det Syndavargen av Jan-Erik Ullström. Efter morgonens promenad är det inte många minuter kvar och jag hade tänkt lyssna klart på lunchen, men det glömde jag bort. Får se till att göra det under helgen så att jag kan börja lyssna på nästa del på tisdag. Inte på måndag, kanske den uppmärksamme läsaren undrar. Nej, det ska bli uppemot 20 minusgrader då och riktigt så kul är det inte att frysa näsan av sig. Plus att jag har böckerna som jag hämtade hos boktanten idag att bära med mig då. Dålig ursäkt? Japp 🙂

Till middag blev det rödspätta, airfryer-potatis och remouladsås. Maken hade tänkt att vi skulle äta kokt potatis till, men det är ju så tråkigt när man inte har sås till, så då fick det bli i airfryern. Nästa gång får vi ha mindre bråttom så vi hinner torka av potatisen så den blir lite krispigare, gott ändå. Däremot så var remouladsåsen från K-salat ingen höjdare, smaken var kanske inte så mycket fel på, men konsistensen var alldeles för grynig. ”Klassisk dansk remoulade”? Ja kanske, men nästa gång så får det bli en annan sort. För jag har svårt att tänka mig att vi kommer att göra egen.