Fredagslyx

Slutade lagom till lunchen idag – så kan det gå när man har en halv miljard plusflextimmar som chefen tycker att man ska ta ut – och maken föreslog att vi skulle äta lunch på ett ställe vi inte har ätit förut. Men så blev det inte. Hade inga tabletter med mig och alla rätter på dagens meny innehöll mejeriprodukter. Visst, jag hade kunnat äta bara kött och potatis, men hur roligt är det på en skala? Det är ju såsen som gör rätten.

Så det blev matlagning hemmavid istället. Ugnsstekt fläskytterfilé, ärfrajad klyftpotatis och långkokt pepparsås. Kunde förstås ha fixat lite grönsaker också, men det var det ingen som orkade. Som vanligt. Herre jösses, vi borde verkligen äta mer grönsaker. Det är ju så gott.